Шрафирање – команда HATCH

Да би машинске делове што боље приказали приликом цртања пројекција користе се пресеци. Приликом пресецања машинских делова користити шрафуру тј. потребно је да пресеке шрафирамо. Команда која се користи за шрафирање може се задати на неколико начина:

  1. укуцавањем команду HATCH
  2. кликом на иконицу Hatch
  3. или из падајућег менија Draw изабрати опцију Hatch

Kako год да се зада команда за шрафирање отвара се дијалог прозор приказан на слици 1. Сам програм нуди велики број различитих шрафура али за нас је битна шрафура правим линијама под углом од 450 (најчешће се користи за шрафирање у машинству).

Дијалог прозор за шрафирањеСлика 1. Дијалог прозор након задавања команде Hatch

Прозор Hatch and Gradient нуди нам опције за шрафирање или пак за бојење изабране површине. Поље Type and Pattern нуди нам могућност да изаберемо врсту шрафуре.  Из падајућег менија Type можемо да изаберемо једну од три понуђене опције:

  1. Predefined
  2. User defined
  3. Custom
  1. Predefined опција нуди нам могућност да изаберемо неку шрафуру од понуђених,
  2. User defined омогућава нам да сами креирамо шрафуру под одређеним углом и одређеног растојања између линија шрафуре
  3. Custom омогућава постављање у текући ниво ново креирани тип шрафуре.

За нас је битна шрафура са ознаком ANSI31. Након избора шрафуре приступамо шрафирању на следећи начин:

  • преко тастера Pick Points селектујемо простор унутар затворне контуре (ако користимо тастер Select Objekts потребно је означити затворену контуру),
  • са десним тастером миша враћамо се дијалог прозор Hatch and Gradient или можемо да видимо будући изглед наше шрафуре ако изаберемо опцију Preview
  • шрафирање завршавамо притиском на тастер ОК или притиском на ENTER

НАСТАВАК УСКОРО!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *